Thailand - fredag den 17. marts 2006

Happy hour og El Chico

Prisen for at have spist mange chilier i aftes var en urolig nattesøvn med dårlig mave. Heldigvis var det overstået i løbet af et par timer.

Kl. 7 overgav vi os og stod op. Tidsmæssigt havde det passet bedre, om vi kunne holde os længere vågne om aftenen, så vi var nærmere dansk tid men varmen drænede os for energi.

Formiddagen gik for sidste gang til stranden, til den sidste gang sol og min sidste omgang massage. Denne gang var det mutter, der skulle massere mig og hun scorede straks drikkepenge, da hun kaldte mig young and sexy!

Vejen tilbage til hotellet gik forbi et stort supermarked efter lidt ost og en øl til frokost. Det blæste fortsat en del og det gjorde hjemturen til at holde ud rent varmemæssigt.

Da vi var færdige med frokosten, ville jeg lige slippe en vind. Jeg havde lykkeligt glemt min dårlige mave, men det havde maven ikke, så jeg kom til at bidrage godt til underholdningen, da jeg meget pludselig skulle på das!

Mens eftermiddagsvarmen stod på, fik vi pakket vores kufferter.

Det eneste ekstraordinære punkt på dagens program skulle vise sig at blive en umulig opgave. Jeg ville gerne have noget frisk chili med hjem og vi tog en tuktuk fra hotellet, bad ham køre os til et marked, hvor man kunne få frisk chili og han satte os af ved det nærmeste souvenirmarked.

Da vi protesterede, sagde han at vi bare skulle op bagved. Vi støvede lidt rundt men fandt intet. Hver gang vi spurgte os for, pegede de i forskellig retning, så efter en times søgning, opgav vi. Vi gik en sidste tur ned gennem bargaden og hen mod den mexicanske restaurant, hvor vi ville spise vores sidste aftensmåltid på denne ferie.

Først omkring internetcafeen på første sal og så var det madtid. Nachos til forret, en god bøf til mændene og gode revelsben til mutter. Alle var tilfredse - også restauranten, for vi havde talt to hold danskere ind, mens vi sad der.

Med tuktuk hjem på hotellet. Vi havde snakket om at aflægge et lokalt marked et visit, men jeg orkede ikke at lede mere efter de dumme chilier...

Jeg orkede heller ikke rigtig varmen denne aften, så jeg kravlede i seng ved 22-tiden.